173. Kādēļ mūsu Pestītāja vārds ir Jēzus?



Tu redzi sadaļas e-raksti arhīvu

Absolūcija kā žēlastības līdzeklis

Luters, pamatojoties skaidrās Rakstu vietās, mācīja, ka viss Evaņģēlijs nav nekas cits, kā vienīgi Dieva dāvātā absolūcija visiem grēciniekiem Kristus dēļ (2.Kor.5:19-21; Rom.4:25). Šajā fundamentālajā patiesībā dižais reformators balstīja visu savu mācību par absolūciju, jeb Evaņģēlija vispārējo piedošanas apsolījumu attiecināšanu uz konkrētām personām, kas notiek vai nu privātbikts, vai kopīgās grēksūdzes laikā.

Absolūcija kā žēlastības līdzeklis

Lasīt tālāk »



Jāņa evaņģēlija ievadvārdi

“Iesākumā bija Vārds, un Vārds bija pie Dieva, un Vārds bija Dievs. Viņš bija iesākumā pie Dieva.” (Jņ.1:1-2)

Jāņa evaņģēlija ievadvārdi

Lasīt tālāk »


Žēlastības līdzekļi Vecajā Derībā

Jēzus Kristus Evaņģēlijs, tas ir, žēlastības pilnā vēsts par grēku piedošanu ticībā apsolītajam Pestītājam, bija dievišķs žēlastības līdzeklis arī Vecās Derības laikā (Ap.d.15:11).

Žēlastības līdzekļi Vecajā Derībā

Lasīt tālāk »


Par Jāņa evaņģēlija sarakstīšanas iemesliem

Daudz ir ticis runāts un varētu arī vēl tikt sacīts par Jāņa evaņģēlija sarakstīšanas iemesliem. Jāņa evaņģēlijs ir publiskots pirma gadsimta deviņdesmitajos gados. Šajā laikā jau bija pieejami gan pārējie evaņģēliji, gan apustuļu vēstules, izņemot Jāņa atklāsmes grāmatu.

par Jāņa evaņģēlija sarakstīšanas iemesliem

Lasīt tālāk »


Inkarnatīvā izpratne par Rakstiem

Viens no fundamentāliem hermeneitiskiem principiem ir jau iepriekš pieminētā inkarnatīvā izpratne par Rakstiem. Šo izpratni, šķiet, vislabāk varētu skaidrot ar divām Lutera izteiktām tēzēm: 1) “Ja nav izzināta lieta, tad nav iespējams pareizi saprast vārdus” un: 2) “Svētie Raksti ir iemiesotais Dievs”.

inkarnatīvā izpratne par Rakstiem

Lasīt tālāk »