271. Dieva vārds... Kā tas top svētīts?


Baznīcas pārvērtība

Zviedru luteriskās baznīcas varenība pēc atšķiršanās no valsts 2000.gadā piedzīvo lēnu, bet neapturamu lejupslīdi.

Get FlashPlayer

Bagātajai baznīcai ir grūti uzturēt savus lielo īpašumus – greznās baznīcu celtnes, jo draudžu skaits un locekļu skaits draudzēs turpina sarukt. Pēc ilgām diskusijām un cīņām, uzsākta 1909. gadā celtās Maglarpas jaunās baznīcas nojaukšana, jo tā kopš 1976. gada vairs netika izmantota. Baznīcas zvans (18.gs), līdz ar altāri tiks uzglabāts Trelleborgas muzejā, bet jumts- nodots pārstrādei.

Pēc pilnīgas demontācijas pabeigšanas paredzēts, ka akmens plāksne būs piemiņas zīme baznīcai, kas šajā vietā stāvējusi 100 gadus, bet altāra vietu – koka krusts. Bet varbūt ka tā vietā uzstādīs vienu no baznīcas zvaniem, ko varētu izmantot, jo , kā tas raksturīgi Zviedrijā, ap baznīcu izvietojas kapsēta.

Vēl citas neapsaimniekotas baznīcas Zviedru luteriskā baznīca pārdod.Šajos gadījumos tiek noteikts, kādam nolūkam bijušo sakrālo celtni drīkst izmantot.

Vairākos gadījumos bijušais kristiešu dievnams tiek pārveidots par mošeju. Citos gadījumos – par muzeju. Vestrosas Enstas baznīca tiek pārveidota par sīriešu pareizticīgo baznīcu, bet Viskaforšas baznīca līdz ar vairākām citām kļuvusi par konferenču zāli. Arī par dzīvokļiem baznīcas ir pārveidotas , tomēr pret to, ka bijušajā baznīcā ierīko bingo halli, Zviedru baznīca tomēr ir iebildusi.



Abonē šīs atsauces.


Līdzīgās e-publikācijas

24 atsauces par “Baznīcas pārvērtība”

  1. normunds:


    nu malacis,roberto.beidzot sakariigs raksts.interesanti un izaicinosi.institucionaalaa bazniica iet mazumaa,bet Dievs naak no citas puses.ja kaut kur veras ciet,citur veras valaa.

  2. Roberto:


  3. Mulders:


    Sak, Dievs, uzorganizēji mums labklājību, tagad brīvs esi… dodies pie sērdieņiem uz Āfriku, a mēs te tagad dzīvosim kā gribam! :) Tak aizies arī Dievs, ij visas savas pekeles līdzi paņems… Zviedriem vien puvušas zivis paliks.

  4. normunds:


    es ticu,ka Dievs speeciigi cels savu draudzi arii izvirtusajaa eiropaa.tas ir pravietots daniela graamataa.ja paskatamies god tv,tas jau saak notikt.iipasi saak mosties jaunatne.tomeer tas nenaak caur tradicionaalo bazniicu.

  5. talyc:


    ko nu viens var muldēt :/
    - – -
    tā pat varēsi arī ellē turpināt savu pozitīvo apliecināšanu
    sak: “…a manis vispār šeit nava…”
    - – -
    mostītājs :(

  6. Ingars:


    un tas viss tāpēc, ka pat šajā rakstā redz satraucās tikai par ārējiem rādītājiem – finansiālas problēmas utt, bet cēlonis ir Dieva vārda nicināšana, tāpēc arī cilvēki aiziet. Ti ļoti viņi attālinājušies no Dieva, ka visa lietas būtība viņuprāt slēpjas naudā un īpašumos, zvanos, jumtos, vērtīgās altārgleznās. Un cilvēku skaita sarukšana ir tikai sekas.

    Bet Normund nepriecājies un neliec cerības uz jaunajām reliģiskajām kustībām – tās sagaida tāds pat liktenis. prieka vēsts Latvijā sāk sarukt, vismaz Siguldā jau nu točna – cilvēki vienkārši pamet draudzi un jauni klāt nenāk. Tas pats notiek arī ar Jehovas lieciniekiem.
    Un arī Jaunajau paaudzei ilgs mūžs nebūs, jo patiesībā viņi tāpat kā Zviedrijas luterāņu baznīca apaug ar mantām un bagātību, llīdz paši kritīs savā mantkārībā un cienījamais Ledjajeva kungs un viņa sekotāji ir tā apreibuši no varas, ka neko citu vairs neredz, kā vien savu mērķi uzkundzēties Latvijas tautai.
    tā ka tas ir tikai laika jautājums, kad notiks līdzīgi kā Siguldā arī citās vietās – cilvēki sapratīs, ka šie “apustuļi” un “pravieši” tik pēc naudas, varas un slavas vien dzenās, nevis pēc Dieva valstības

  7. normunds:


    talyc,izskataas ka tu esi psihiski slims.tev vajag psihiatra paliidziibu. ingar,varbuut tu buusi tas iistais…? varbuut tava draudze buus taa iistaa un pareizaa…?

  8. normunds:


    veidosies pasaulee jauna kustiiba,ko raksturos vieniigi slaapes peec Dieva.driiz konfesijaam nebuus noziimes.katoli,luteraani,baptisti,vasarsveetki,harizmaati un citi naaks kopaa lai mekleetu Dieva Vaigu.taa buus atmodas draudze,kas izraisiis paarmainas pasaulee.farizeji buus spiesti atziit,ka visa pasaule iet Jeezum pakal.paskatiees god tv.tas jau saak piepildiities,farizejiem par krenkiem un izbriinu.

  9. talyc:


    Normunds neprātā murgo: “…veidosies pasaulee jauna kustiiba,ko raksturos vieniigi slaapes peec Dieva...”
    - – -
    un turpina pozitīvi apliecināt: “…paskatiees ! ! !tas jau saak piepildiities…”
    - – -
    i diņš, …bet
    - – -
    šovinistiskas tieksmes apspiest citādi domājošos ar “pseidopsihoterapeitiskām” metodēm nav tevis vien problēma :D
    [vai gribētu par to parunāt (paziļināti izrunāties?:)?]

  10. normunds:


    es arii kaadreiz biju sauso farizeju nometnee,kuraa esi tu,talyc,bet nu paldies Dievam esmu no taa murga aaraa.vai tu vispaar esi kristietis,talyc?

  11. normunds:


    jaa,veel piebildiisu,ka buus aciim redzama atskiriiba starp Sveetaa Gara draudzi un to,par kuru bija sis raksts-par bazniicu zviedrijaa un eiropaa,kas ordinee pederastus un dara citas nepraatiibas.taa vairaak liidzinaasies saatana sinagogai,par ko saciija Jeezus.naakotnee skaidri ieziimeesies tikai 2 draudzes.viena sastaavees no slaapstosiem Jeezus sekotaajiem,kuru viduu notieek ziimes un briinumi kaa apustulu laikos,bet otra tikai formaali nesiis Jeezus vaardu,bet ieksienee taa buus pilna ar visaada veida negantiibu.taa izraadiis tikai aareeju dievbijiibu,bet noliegs taas speeku.taa noliegs Sveeto Garu un visu ko Sveetais Gars dara.

  12. Roberto:


  13. Ingars:


    Normunds, mums visiem vajag psihiatra palīdzību, arī tev (psihiatrs no latīņu valodas ja nemaldos ir dvēseles ārsts).
    īstā un pareizā draudze ir tā, kuru pats Dievs veido – tātad mēs visi neatkarīgi no konfesionālās piederības, kuriem Svētais Gars iedvesis dzīvu ticību uz Jēzu Kristu.

    Un neveidosies nekāda jauna kustība, jo tāda jau eksistē no Kristus pirmās atnākšanas laikiem – Dieva apsolījums, ka elles vārti nekad neuzvarēs patieso baznīcu. Tātad nekāda jauna kustība nedz atmoda, bet vienīgi turpināt jau, ko Jēzus iesāka pirms vairākiem gadsimtiem. Ne jau tu, ne Ledjajevs izraisīs tās pārmaiņas bet Jēzus Kristus, kur vien būs patiess Dieva vārds, bez visādiem kropļojumiem – tur arī notiks pārmaiņas.

    Un vienmēr ir bijuši tādi, kuri meklē Dievu un Kristus klātbūtni, pat visdziļākajos stagnācijas un pagrimuma laikos – nekad nav bijis tā, ka nav neviena patiesa kristieša zemes virsū, tie jau ir tie harizmātu murgi, kuri te kultivē sekulārā humānisma idejas par paradīzi zemes virsū, ta vēl visas tās paštaisnās iedomas, ka jūs tie īstie izredzētie uzcelt Dieva valstību, jūs lūk tie kuri nu tagad lielas lietas darīsit, bet vai tad kādreiz lielas lietas ir pārstājušas notikt??? ne taču, evaņģelijs vienmēr ir ticis sludināts

  14. Ingars:


    nosaukt talyc par nekristieti ir tas pats, kas viņu nolādēt un noliegt, ka Svētais Gars viņu ir atdzemdinājis Kristū – tas Normund ir viens no vissmagākajiem grēkiem, jo tu kristietis būdams, Svētā Gara apgaismots noliedz Svētā Gara darbu

    un jā kas tā par Svētā Gara draudzi, kura noliedz Svētā Gara darbu un tā vietā izceļ savas izjūtas, psihiskā transa ārējās izpausmes?

    Kā vieni ordinē gejus, tā otri ordinē krāpniekus un dvēseļu slepkavas, nav ne vieni nedz otri labāki

    Normund tu esi nevis no murga ārā, bet murgā iekšā, jo vairs neatšķir Svētā Gara darbu no savām iedomām, kā tas sastopams ļoti bieži starp jūsmotājiem, taču tev vienmēr ir iespēja atgriezties.

  15. Ingars:


    Un tas ko saucat par slāpēm pēc Kristus, pēc Svētā GAra dāvanām bieži vien patiesībā ir slāpes pēc Dievam pienākoša goda, pēc miesīgām lietām un miesīgas svētības jūs stādat augstāk par garīgajām

    salīdzināsim kaut vai svētrunas – luterāņu sprediķos salīdzinoši vairāk ir runāts par pestīšanu, morāles principiem, Gara augļiem (mīlestība, prieks, paklausība utt.), tiek īpaši uzsvērts Dieva nopelns un par to tiek sīki un smalki mācīts un skaidrots

    savukārt harizmāti runā par desmito tiesu, miesas dziedināšanu, materiālajām svētībām, visvisādām tīri miesīgām problēmām, jā un par Svētā Gara augļiem, tikai bez izpratnes par to nozīmi. Kristus ir tikai kā līdzekli savu vajadzību apmierināšanai un viss balstās nevis – ko Dievs ir manā labā izdarījis, bet ko es lūk esmu izdarījis un DIevs man ir parādā, ka Dievs ir līdzeklis manu mērķu sasniegšanai

  16. normunds:


    jaa,ingar,tu gan nolasiiji veselu referaatu.farizejisms ir launs gars.to citi sauc arii par religijas garu.tas apstulbo praatu un izraisa gariigo aklumu.Jeezus teica-aklo farizeej!sis gars aizmaalee acis taa,ka cilveeks skataas,bet neredz.vins arii klausaas,bet neko nedzird.vate ir ausiis.saki ko gribi,viss iet garaam.diemzeel taa arii jums buus jaapaliek savaa gariigaa aklumaa.man juus tiesaam zeel.dazreiz ir labi juus mazliet pakaitinaat un sadusmot.farizeji bija parskaitusies lidz aarpraatam.Jeezus biezi izaicinaaja farizeju sektu.

  17. Ingars:


    tā tā tā, mazlietiņ piebremzējam, mierīgi ieelpojam un izelpojam, nomierinamies, neapvainojamies un visu draudzīgi izrunāsim, kas uz sirds.

    Tas ko farizeji neredzēja – ka Jēzus ir tas ilgi gaidītais mesija, Dieva Dēls.
    Un ko citu mēs šeit sludinam un apliecinam??? Kristu Jēzu, vienīgo Dieva Dēlu, miesā nākušu, lai mūs atpestītu un sirdī ticēdams es tev apliecinu – es ticu ka Jēzus Kristus dēļ esmu Dieva bērns un man ir mūžīgā dzīvība dēļ Viņa žēlastības un nopelna.

    Un tev vēl pietiek nekaunības pateikt, ka mūsos ir nevis Svētais Gars, bet sātans, vai vai vai, tas nu gan nav labi, nu nepavisam nav labi šitā runāt.

    Tu pat neesi kā nākas izlasījis, kādus argumentus liku pretī tavam viedoklim, jo citādi tu tos būtu godprātīgi atspēkojis, bet vienkārši tev nav ko iebilst pret patiesību, kas acīs kož.

    Un kas būtum tāds, ko mēs aklie farizeji neredzamun nedzirdam??? to harizmātisko līderu bļaustīšanos? krampjos raustīšanos un ārdīšanos? miesas godināšanu un tiekšanos pēc miesīgām svētībām vairāk kā pēc Dieva valstības?

    KAS IR SVĒTĀ GARA DARBĪBA????? vai tu to maz zini un saproti? vai saproti ka primārais ir mīlestības augļi, kas arī parādās pie mums, vai zini, ka Gars darbojas caur vārdu un sakramentiem, kas ir Jēzus apsolījumi? vai zināji, ka Gars dod mēles un praviešu dāvanas kam un kā gribēdams, lai celtu ticību, nevis grautu? vai zināji, ka miesas dziedināšana ir pirmkārt ticības celšanai, nevis miesas glābšanai? miesa ies bojā šā kā tā, bet kas notiks ar tavu dvēseli, kura būs miesai pieķērusies ne Garam? Vai Svētā Gara darbība ir tikai desmitās maksāšana, liela izrunāšanās, zīmes un brīnumi? to visu ar mēs daram, ja Dievs tā pavēl, bet kas ir primārais – pestīšana un no tās izrietoša svēta dzīve.

    Tātad nevis iespaidīga, ar laicīgām svētībām, bet svēta un jēgpilna dzīve

    Var`bvut paklausies tu aklo cilvēk, es gan nezinu, kāda ir tavas draudzes mācība, tomēr viena līdzības ir visiem harizmātiem – paļaušanāas uz savām iekšējām sajūtām, kas taču nāk no samaitātas miesas gribas, ne no Svētā Gara. Svētais Gars pārliecina tā, ka tev nav jāieklausās “iekšējā balsī”, bet tu vienkārši zini un tici, esi pārliecināts un apzinies, bez jebkādas paša piepūles, jo ticība ir no Dieva nevis no tavām sajūtām.

    Tālāk par sakramentiem – ir skaidri un gaiši uzrakstīts, kas ir kristība un ko tā dod, bet jūs kā tādi ķeceri runājat pretī Dieva vārdam uzsvērdami, ka lūk atsevišķa ir Svētā Gara kristība, nē tā tas nav – tā ir vienkārši Svētā Gara izpaušanās, bet Viņu saņemam jau kad dzirdam evaņģēliju un noticam tam – lūk šajā brīdī esam saņēmuši Svēto Garu visā pilnībā un kristība dod arī to pašu, lai būtu ārēja zīme un liecība, ka esam pestīti

    Svētais Vakarēdiens nav simbols, bet patiesa Kristus miesa un patiesas Kristus asinis

    Jaunpiedzimšana ir tīrs Dieva darbs, nevis paša cilvēka apņemšanās, jo no sevis tu neko nevari darīt, kas tev nav jau iedots

    Mēlēs runāšana nekur bībelē nav uzsvērta kā obligāta zīme Svētā Gara klātnībai, bet tieši otrādi – Pāvils to atstāja kā vismazāko no dāvanām. Toties galvenais uzsvars likts uz svētu dzīvi, uz jauno paklausību un jauno gribu, ne uz dziedināšanām un mēlēs runāšanu. Svarīgākās ir mācītāja un pravieša dāvanas.

    Tas ka runāja mēlēs nenozīmē, ka tā bij vienmēr, bet katru reizi tā, kā Svēatis gars uzskatīja par vajadzīgu, lai celtu un efektīvi rosinātu dzīvu darbīgu ticību.

    Un gribu vērst uzmanību uz to, ka mēs dzīvojam ticībā ne skatīšanā. Ir jauki, ja Dievs izpaužas arī pārdabiski un es to nenoliedzu – tā patiešām notiek arī starp luterāņiem (gan ne pārāk bieži) taču tas parasti norāda uz vāju ticību, kā Jēzus norāja Tomu – tu redzēji un tāpēc ticēji, bet svētīgi tie kuri neredz un tomēr tic.

    Un vai nav jocīgi, ka luterāņi spēj nest mīlestības augļus, palīdzēt cilvēkiem un darīt daudz laba bez īpašām zīmēm un brīnumiem? tas varbūt tāpēc, ka mēs dzenamies pēc vislielākā brīnuma – spējas pagtiesi un nesavtīgi mīlēt ar paša Kristus dievišķo mīlestību agape. Tā ir patiesa brieduma pazīme, kad vairs nedzenamies pēc pārejošām dāvanām, bet ka esam tik pieauguši Garā, ka spējam kalpot tīri mīlestībā

    Vai nav lielāks brīnums, ja cilvēks notic evaņģēlijam bez ārēja brīnuma? patiešām tā ir lielāka svētība, kaut visi pasaules slimnieki taptu dziedināti un visi runātu mēlēs – tas viss butu kā mēsli pret vienu ļaundari, kurš bez brīnumu redzēšanas atgrieztos un spētu mīlēt kā Kristus mīlēja

  18. normunds:


    tu,ingar esi labaaks nekaa talyc,kurs vairaak par lamaasanos neko nezin.ar tevi vareetu arii parunaat.esmu peetiijis harizmaatisko kustiibu ne tikai briivbazniicaas,bet arii katolu un luteraanu konfesijaas.tas bija bakalaura darbs teologijas fakultaatee.es nesaku,ka tur viss ir ok.esmu ilgus gadus kalpojis luteraanu bazniicaa.tev taisniiba,ka daudzreiz luteraanu bazniicaa var sastapt lielaaku pazemiibu un uzupureesanos.Tomeer arii tradicionaalaa bazniica dadz ko paarprot,kritizeejot harizmaatus.ja tie atmestu aizspriedumus un paluukotos no iekspuses,tad viedokli noteikti mainiitos.mana meeraukla ir credo-apust.ticiibas aplieciiba.tas ir pamats maaciibai un kalposanai.paarsvaraa harizmaatiem nav probleemas ar credo.taalaak jau mees varam runaat par daavanaam un kalposanas praksi.sorry,man diemzeel jaaiet.buusu atpakal peec dazaam stundaam.tad turpinaasu.speciaali prieks ingara.

  19. normunds:


    jaa,izraadaas ka var paturpinaat.piekriitu,ka biezi labklaajiba dominee extreem harizmaatu draudzees.neesmu labklaajiibas maaciibas piekriteejs.tomeer labklaajiba naak kaa piemetamaa lieta,ja tauta pieveersas Dievam.neuzskatu ljedjajevu par ideaalu,tomeer mums jaasveeti tas,kuru Dievs ir sveetiijis,lai ari kaa mums tas negribeetos.es nepiekriitu vinam dazaas lietaas,bet tomeer vins ir Dieva kalps.piekriitu,ka daudzreiz harizmaati paarspiilee un daudz palaujas uz izjuutam,tomeer arii vini maacaas no kluudaam un nozeelo greekus.esmu pats daudziem paarmetis nepareizu pravietosanu.zini,neviens nav ideaals.daudzi arii tur paarspiilee un pielauj kluudas.tomeer es miilu harizmaatus un tos nenosodu,jo Dievs ir ar viniem.luteraanu harizmaati vairaak lieto jeedzienu-piepildiisanaas ar Garu,nevis kristiiba Garaa.es pievienojos vairaak luteraanu viedoklim,lai izvairiitos no paarpratumiem.arii harizmaati tic,ka katram jaunpiedzimusam kristietim ir Sv.Gars,bet iet runa vieniigi par piepildiisanos ar Garu,kam buutu jaanotiek katraa dievkalpojumaa.tagad par izpausmeem.Bibele varam sastapt visas kritizeetaas izpausmes,kuras noveerojam pie harizmaatiem.gaasanaas gar zemi,drebeesana,dejosana,sveetie smiekli,kliegsana un tml.izpausmes ir vieniigi reakcija.taas cilveeku nepadara labaaku par to,kurs neko nepiedziivo.izpausmes nav obligaata prasiiba,bet taas netiek arii aizliegtas.1.kor.paavils maaca dziities peec miilestiibas un arii ruupeeties par daavanaam.ir cilveeki,kas diemzeel dzenas peec izpausmeem.tas nav pareizi.nepiekriitu,ka ziimes un briinumi nobriedusiem nav vajadziigi.apustuli luudza-lai notiek dziedinaasanas,ziimes un briinumi tava sveetaa kalpa Jeezus vaardaa.vai tad vini bija tik nenobriedusi un mees tik nobriedusi,ka mums to vairs nevajag?ja tu uzsver miilestiibu augstaak par visu,tad zini,ka arii miilestiiba ir Sveetaa Gara darbs muusos.bez Vina mums neiztikt.gruuti ir miileet bez Dieva Gara.ja jau mums ir tas pats Gars,kaapeec tad taada spriedze muusu starpaa?tad jau vajadzeeja buut vienpraatiibai.es nesaku,ka farizeji ir apseesti.apseests ir tas,kas nespeej sevi kontroleet.tomeer es palieku pie sava,ka religijas gars nospiez cilveeku.tas ir kaa tumsa migla,kas sit ar aklumu.Jeezus dziedinaaja paralizeeto sabataa,bet farizeji neredzeeja to,ka vinss staigaa,bet vini redzeeja to,ka vins sabataa gultu nes.viniem neruupeeja cilveeks,bet gan tradiicijas vini staadiija augstaak par visu citu.kur nu veel aklaaks kaa farizejs.ir cilveeki,kas neieveero,ka kaads ir ticis dziedinaats harizmatu dievkalpojumaa.tie ieveero vieniigi to,ka tas nav saskaneejis ar dievkalpojuma kaartiibu vinu konfesijaa.lielaakajam vairumam harizmaatu ir taada pat maaciiba par Vakareedienu kaa luteraaniem.tad jau dala baptitu staav taalaak sai jautaajumaa.neesmu sastapis harizmaatus,kuri runaasanu meelees uzsveertu kaa obligaatu.tai ir veicinoss raksturs,bet ne obligaats.nu taa,dalu atbildeeju uz taviem jautaajumiem,bet tas loti iisi-paaris teikumos.

  20. talyc:


    tu esi smieklīgs, normund savā pašpaugstībā :/
    - – -
    un smieklīgi smuki māki iztiesāt:D
    - – -
    Ingars labāks, …talyc sliktāks, …normunc vislabāks
    P.S.
    tev jāsāk uzmanīties, ka tavi palagi (posti) netiktu noklasificēti kā
    klaji antikrsistīga propoganda (kas tie patiesībā arī ira:(
    [palasi E-NOTEIKUMUS
    un ievēro E-KĀRTĪBU!]

  21. normunds:


    paldies,talyc,tu mani uzjautrinaaji jau no pasa riita.interesanti,ka taads cilveeks kaa tu nosaka,kas ir kristiigs un kas nee.tas tiesaam ir smiekliigi,bet tajaa pasaa laikaa arii tragiski.

  22. Roberto:


  23. grecinieks:


    Ingars:
    Svētais Gars pārliecina tā, ka tev nav jāieklausās “iekšējā balsī”, bet tu vienkārši zini un tici, esi pārliecināts un apzinies, bez jebkādas paša piepūles, jo ticība ir no Dieva nevis no tavām sajūtām.
    ===============
    Vai šādu ticību iespējams iemantot ikvienam cilvēkam, vai tikai tiem, kurus Dievs īpaši izredz būt ticīgiem aprakstītajā veidā? Jautāju tāpēc, ka par šādu ticību esmu tikai dzirdējis, bet pats to nekad neesmu piedzīvojis, vēl vairāk – nespēju pat iztēloties, kā tā domāšanas un sajūtu līmenī izpaužas. Kā tas ir -”vienkārši ticēt, būt pārliecinātam un apzināties”? Laikam jau cilvēks var pūlēties, cik grib, bet to pats nevar sasniegt?

  24. Ingars:


    Grēciniek – ir divas ziņas viena slikta otra laba
    sliktā ziņa – tu pats savas pestīšanas labā nevari darīt pilnīgi absolūti neko, pat mutiski pasakot, ka pieņem Jēzu Kristu par savu Pestītāju tu nevari panākt savu pestīšanu, ja tas nenāk no DIeva dotas ticības, bet gan no pašizdomātas ticēšanas

    Labā ziņa ir tā, ka DIevs ikveinam, kurš dzird vai lasa Dieva vārdu, vēlas dot šādu dzīvu un pestījošu ticību. Ja esi dzirdējis vai piemēram šajā portālā lasījis Dieva vārdus, tad tas nozīmē, ka Svētais Gars jau tevī darbojas – rada no nekā, liek tevī iekšā, uztur un rosina dzīvo, patieso, pestījošo ticību.

    Citiem vārdiem – necenties sajust, vai ieklausīties “iekšējā balsī”, neko citu, kā vien šaubas tu sevī neatradīsi un tā sirdsbalss tevi tikai novedīs vēl lielākā izmisumā, jo sirdsapziņa dod tikai savas vainas atziņu. Ticība nav sajūtas, tā nav arī tava dabīgā griba, bet gan DIeva dota pārdabiska griba, spēja un pārliecība

    Tas protams nenotiek automātiski, kā burvestība, taču vienmēr,ja Dievs cilvēkam devis kaut kādā veidā iepazīties, saskarties ar kristietību, tad vienmēr Viņš arī dod ticību un jauno gribu pienēmt Jēzu par savu Pestītāju.

    Ja tu jūti, ka negribi, tas nenozīmē, ka Svētais Gars vilcinās ar ticības došanu, bet gan, ka tava vecā griba pretojas jaunajai, neticība pretojas ticībai, taču Dievs nepārstāj atkal un atkal tevī darboties un rosināt gan tavu ticēšanu, gan gribēšanu.

    Tātad – tu saskaries ar Dieva vārdu->tas nav nejauši, bet pēc Dieva prāta un tāpēc Svētais Gars radaun rosina tevī spēju ticēt šim vārdam

    Ja tu aicini draugus ciemos, tad taču nedari tā – uzaicini gan ikvienu individuāli, taču pēc tam tomēr dažus atstum un tikai daļu pieņem pie sevis. Bet taču ja aicini, tad ar domu, ka ikviens aicinātais pilnībā piedalīsies visos pasākumos. Tāpat arī Dievs – ja jau Viņš tevi ir aicinājis, tad ne taču, kā mazus bērnus kaitina vicinot gar degunu tukšus konfekšu papīrīšus, bet visas lozes ir pilnas. Ja esi aicināts, tad Dievs noteikti grib arī tevi izredzēt, taču tava izvēle ir palikt aicinājumā un saņemt izredzētību vai aiziet no tā

    Varētu šķist, ka lūk tev pašam ir kas jādara, nē vienīgais kas tev jādara attiecībā uz pestīšanu un jaunpiedzimšanu ir jāpārstāj darboties un jāpaklausa DIeva vārdam. Pats paklausības akts nav cēlonis, bet gan rezultāts – zīme tam, ka tu esi Pestīts un jaunpiedzimis, tas ir kad tu apliecini Jēzu Kristu par savu kungu un pats arī tam tici, ļauj sevi kristīt Tēva, Dēla un Svētā Gara vārdā. Kristībā tu saņem to pašu, tā ir zīme no Dieva, caur kuru Dievs tev redzamā veidā dod pestīšanu



Lasi, domā un raksti*

Ienāc, lai rakstītu.