247. Kā tu vari saprast miesas augšāmcelšanos?


Āķis: Gruzis

Ir cilvēki, kas saka, ka viņš zaimo Dievu. Savukārt tie, kas pacentušies iedziļināties viņa dziesmu patiesajā būtībā, teic, ka viņš sludina Dievu un mīlestību. Viņa skatuves vārds ir Āķis. Par sevi viņš saka, ka ir vienkāršs hiphoperis. Sācis ticēt Dievam… bārā. Pēc kāda laika izveidojis vēl joprojām populārāko Latvijas kristīgā hiphopa grupu 3NiTy. 2005. gadā izvēlējies turpināt savu muzikālo ceļu kā solomākslinieks.

Es redzu valsti, kuras balsts ir smilšukaudze
Kas slauc savu tautu kam nav naudas bet ir balsis
Savas ausis neredzu tāpat kā patiesību avīzēs
Paņem skaļāk pagriez bītu palīdzēs
Es redzu kurnētāju baru
Un ja vērīgāk- sevi pa vidu tiem starp
Sak ja es sēstos tajos augstajos krēslos
Tādos mēslos kā tagad nepiezemētos mēs
Kāpēc Tev ēst, ja kāds dēļ tā cieš
Lai gan itin bieži tieši veģetārieši
Ir tie, kas nomet zīmuļpaku, bet zaļie pilda makus
Es sajūtu šo pasauli kā stipru čurusmaku
Kas iesit nāsīs un dod pa deniņiem
Pasaule iet uz beigām kad redzu kas sākas ap pusdeviņiem
Tā kā ceri vien kad kaut kas mainīsies pats no sevis
Davaj mainam paši sevi labāk eu…
Roka roku mazgā rokas rok kapu
Aklie akliem ceļu rāda un zīmē kartes pat
Bet es rīmēju, jo es redzu startu finištaisnei
Vai pirms beigām vajag acis aizliet tobiš aizvērt?
Es redzu pašapziņas krīzi
Ceļus kas trīc no celulīta, maikas kas plīst
No silikona, trinitrotoluola nesaspridzināmas sirdis
Kas par visu nesatricināmi rāmi ņirdz.
Es redzu skaistuma izsoli,
Desmit eiro stundā, padodiet kāds pistoli
Viss ko es redzu, pierakstīts ar pildspalvu
Labāk klusuma brīdis nekā rīme (pilns mau*^)
Ir daudz tādu, kas pret Viņu runā
Tomēr nepasaka kam gan zinātnieki viens pēc otra mudās
Viens par otru gudrāks, tomēr sākumu neredz
Bet es redzu beigas un asinis, kas nerec.
Saki gan būs labi.
Bet es teikšu, ka tur augšā sēž nevis simts galvas bet simts stabi.
Ko tik vulgāri? Mums sen priekšā ir jau bulgāri
Bet te cīņa ar krīzi ir pārsaukt bulvārus.
Un pat to te nejēdz. Debilitāte numurviens
Zemniekvaiga sviedri pil zemē tur kur piens
Kas kā reiz ir par alu dārgāks
Dēls, Tev vakariņām aluszupa ar klimpām vārās! :)
Mārketinga metodika sajūgta ar psihologa retoriku
Spēlē ar Tavu maku trikus
Pērc jo ķipa Tev liekas, ka Tevi mīl, redz un klausās,
Tu klausies mani, bet iebrauc auzās
Jo Tu vērtē manu skilu, Domino minorīgos bītus
Bet nesadzirdi, ko es īsti gribu teikt
Tāpēc gribu beigt, jo te viss mudž no gruža
Un sākt poziķivņika kampaņas studžā.
Uz URRĀ uz BIS un WOW
Es turpināšu turpmāk, uz ZAJEBIS ne ZAJEBAL
Es taisu rokādes, bet Tu bļauj
Jo domā, ka uz baltiem laukumiem atrasties atļauts nav.
Es spēlēju šahu, jo tas ir reāls
Dambretistu pulciņiem, lai aiztaisīts paliek penālis
Es eju ne lai tavu seju klātu smaids plats
Bet lai teiktu Tev šahs jebio mats.



Abonē šīs atsauces.


Līdzīgās e-publikācijas

6 atsauces par “Āķis: Gruzis”

  1. talyc:


    nu tas, ka šis visnotaļ droši runā par pasaules nejēdzībām, tas gan
    bet to, ka viņš sludina Dievu un mīlestību…
    …to nu es viņam neinkriminētu
    (vismaz šinī dziesmā ne)

  2. Ervīns:


    Jap, šinī dziesmā par mīlestību jau nu nedzied. Kā nekā dziesmiņa kotējas topu augšgalos sekulārajās radio un TV stacijās. Bet nu norādes tekstā tomēr ir. Kristietis sapratīs, neticīgais ne visai.

    Diemžēl Āķa rīmēm, kur teksti izteiktāk kristīgi, sekulārie producenti klipus netaisa.

  3. talyc:


    tad nu saki, Ervīns, kam sludināšana domāta (uz ko vērsta)?
    vai uz ticīgajiem (ticošajiem kristiešiem) vai uz neticīgajiem?
    un otrs jautājums, arī tev gudriniek,
    kas tad īsti ir jāsludina?
    vai rakstu gudrības (to, ka pasaule iet bojā un ka akli akliem ceļu parādīs kā labāk izglābties)?
    vai Kristu un evaņģēliju (ka Dievs cietis un miris par mūsu grēkiemun un cilvēks augšāmcēlies lai grēciniekiem būtu mājvietas debesīs?

  4. Ervīns:


    Aiz ko tāds pamācošs tonis? Viss, ko Tu raksti, ir patiesība, un es nemaz netaisos to apstrīdēt. Par to, kāds ir Āķa mūzikas mērķis – sludināt vai kas cits – jāprasa viņam pašam.

    Šī dziesma man atgādina Kaspara Dimitera stilu: skarbi runāt par dzīves negācijām (cilvēkiem patīk), bet tā īsti neparādīt izeju (Tevis minētā Kristus upura pasludināšana). Pieļauju, varētu būt arī sekulāro izdevēju ietekme – lai nebūtu pārāk “reliģiski”.

  5. machss:


    talyc, esi paklausījies Āķa albumu “Lūpā”? tur, manuprāt, teksti ir tiešāki par tiešu un tur viss ir skaidrs arī bez īpašas iedziļināšanās…

  6. talyc:


    kas, kur, kam? …ir skaidrs?



Lasi, domā un raksti*

Ienāc, lai rakstītu.