242. Kāpēc mums pēc iespējas stingri jāturas pie pareizas taisnošanas mācības?


Aizliedz saldējuma reklāmu ar mūķeni

Pēc saņemtajām sūdzībām Lielbritānijas Reklāmas standartu pārvalde (RSA) aizliegusi izvietot itāliešu saldējuma “Antonio Federici” reklāmu, kurā attēlota mūķene bērna gaidībās, taču ražotājs sola to izmantot plakātos Romas katoļu baznīcas pāvesta vizītes laikā.

Reklāmā, kas tikusi izvietota žurnālos “The Lady” un “Grazia”, redzama sieviete ar ievērojamu grūtnieces vēderu mūķenes tērpā, vienā rokā turot saldējuma kasti, bet otrā karoti. Reklāmu rotā sauklis “nevainīgā ieņemšana” un “saldējums ir mūsu reliģija”.

Par Romas katoļu reliģiskās jūtas aizkarošo reklāmu sūdzējušies desmit lasītāji.

Aizstāvot reklāmu, zīmola pārstāvji norādīja, ka “ieņemšanas” ideja reprezentē saldējuma izstrādi un ka reliģiskie tēli izmantoti saldējuma ražotāja spēcīgo jūtu dēļ pret savu produktu. Kompānijas pārstāvji piebilda, ka vēlējās “ar satīru un maigu humoru izteikt savas domas un uzdot jautājumu par reliģijas nozīmīgumu un liekulību, kā arī baznīcas attieksmi pret sociālām problēmām”.

Žurnāla “Lady” izdevēji pēc astoņu sūdzību saņemšanas atzinuši, ka lēmums publicēt reklāmu ir bijis nepareizs. RSA norādīja, ka laikraksts nožēlo, ka aizvainojis savus lasītājus.

Savukārt žurnāls “Grazia” norādījis, ka uzskata, ka reklāma izmanto nevainīgu humoru, ka tā neizsmej nevienu reliģisko grupu.

RSA piebilda, ka saskaņā ar reklāmas standartiem, tās “nedrīkst saturēt neko, kas varētu radīt nopietnu vai plašu aizvainojumu”.

Pagājušā gada jūlijā RSA aizliedza citu “Antonio Federici” reklāmu, kurā priesteris un mūķene bija attēloti tā, it kā viņi grasītos skūpstīties.

RSA pārstāvis norādīja, ka pārvalde nevar komentēt reklāmas, kas vēl nav parādījušās, taču piebilda, ka pārvaldes kompetencē ir nodrošināt, lai reklāmdevējs ievērotu noteikumus.



Abonē šīs atsauces.




Lasi, domā un raksti*

Ienāc, lai rakstītu.