Ieskaties

20 komentāri par “Markku Särelä: “Nams uz klints”

  1. Lielāks prieks bija ieraudzīt ka šāda intervija ir…
    .. bet lasot kļuva skumji…
    riebjas man politika & arī baznīcpolitika!!!
    cerams nākamā daļa būs lietderīgāka!!!

  2. man savukārt riebjas vienaldzīgā vieglprātība
    ar kādu lielākais vairākums izturās pret savu dvēseļu pestīšanu
    un pret Dieva vārdu un pret skaidro mācību
    labrātāk palikdami pasaulē
    un tai līdzīgi
    mīļā miera
    labad
    – – –
    bet mēs nevaram viens otru
    vainot, ja reiz citam riebjas lietas
    kuras viņš nespēj/nevar/negrib saprast
    – – –
    manuprāt intervija ir ļoti laba
    un tēma ir ļoti aktuāla
    tiem klausītājiem
    kuriem interesē konfesionālais luterisms
    mani vismaz šī saruna stiprināja

  3. Izlasīju.
    Sapratu, ka [pat] vienas valsts ietvaros var būt vairākas Konfesionāli luteriskās baznīcas. Tikai nesapratu, kā lai izšķir – kura ir īstā [piem, ja cilvēks nolemj braukt dzīvot uz Zviedriju]? Vai viņam jāizstudē visu šo draudžu mācības? Tam taču šajā dzīvē laiks nepietiks..
    Vēl sapratu, ka katrs mācības jautājums, kurā nav vienprātība, var sadrumstalot kristiešus n-tās apvienībās.
    Kā arī radās pāris jautājumi:
    1) Vai L-jā joprojām ir tikai viena Konfesionāli luteriskā baznīca?
    2) Vai pirmās kristiešu draudzes, kurās arī bija dažādi pārkāpumi, nesaskaņas, pat izplatījās maldu mācības [par ko visu var lasīt JD vēstulēs] bija savā starpā sadraudzībā Kristū?

  4. Talyc
    es jau Tev neko nesaku,ja Tev patīk…

    es tik pateicu,ka MAN riebjas!!!

    un esot vienas mājas virtuvē, paskaties uz otru māju un zini ka tur ar ir virtuve, kaut ar mājas saimnieks saka – mums virtuves nav!!!labi, bet ko nu man te runāt.. kam acis lai redz! :)

    _________________

    Jā, Vasara ..
    ..viena KLB un varbūt vēl viens KLB.. MANUPRĀT, šķelšanās nenotiek mācības dēļ, bet ambīcuju dēļ… bet oficālu paziņojumu neesmu dzirdējusi no nevienas no pusēm…

  5. Šī intervija ir sakarīga, īss ievads mūsdienu mazo konfesionālo evaņģēliski luterisko brīvbaznīcu vēsturē.

  6. Vasara,
    Latvijā de facto pagaidām ir vēl viena konfesionāli luteriska baznīca ( KLB )kā simboliska altāra sadraudzība, Latvijā de facto vairāk nav viena konfesionāli luteriska baznīca ( KLB)kā organizācija.

  7. dassy,
    šķelšanās notiek arī pilnīga sviesta dēļ. Ja skandināvu konfesionāļiem ir vismaz 6.bauslis par piedauzību , tad latvjiem pat tik daudz nav.

  8. iks, “Simboliska altāra sadraudzība” – eto čto takoje za zverj?
    Un cik tad tagad ir to KLB?

  9. Roberto, juridiski (konfesionāli luteriskā baznīca)KLB nav vispār, ja vien tu nedomā KLBiedrību!Tā ir , tam es ticu!:-)
    Vasara, nu tas nozīmē, ka vēl līdz galam nav sadalījusies, bet tas kopīgais, kas palicis, vairāk ir simbolisks (t.i. lielo onkuļu galvās), nekā reāls.

  10. iks, un kas ir šis būstiskais jautājums, kas sadala KLB Ljā?

  11. Vasara, sadalīja kas līdzīgs paranoidālai personības izpausmei ar minipāvestības elementiem. Iedomājies trako(-s), kas ņem automātu un sāk šaut pa savējiem.

  12. Ko tad to domā – ideāla tēla veidošana caur avīzi ir viens, bet – dzīvē viss ir savādāk, kā dziesmā…

  13. vai redzi…,
    ja kāda(du) ticība tiek jau mūsu izbrāķēta
    …ko tad tas(tie) iesāks, kad Tas Kungs nāks uz tiesu?

  14. Ro, nu tas pats “lielo onkuļu galvās” attiecas arī uz LELB. Ko zinu es kā lajs, kuram nav laika visam izsekot līdzi?! – To, ka kādi kaut ko kaut kur kaut kad runā par LELB lielajiem onkuļiem un nu jau arī par KLB lielajiem onkuļiem. Vienmēr sākumā ir mazie onkuļi un tad kādi no viņiem kļūst par lielajiem onkuļiem. Man kā parastai aitai svarīga ir mācība, ko man sludina no kanceles. Kamēr mācība ir ok, tikmēr kāda starpība – pie kuriem to klausīties – pie šiem vai tiem lielajiem onkuļiem? Jo bez viņiem ilgi nekur nav. Un ko darīt tad, ja visi būs kļuvuši par lieliem onkuļiem? Iet no vienas draudzes uz nākamo mūža garumā? Nu varbūt tā ir pareizi?…
    Es šobrīd par to domāju, ko darīt, kur iet… kā būtu pareizāk… un cik ļoti man [ne]traucē LELBābeles augšgals, kad sēžu draudzē ik nedēļas un klausos luterisko mācību [bez rožukroņa karalienēm uc romiskiem piejaucējumiem].

  15. tas jau ir tāds jautājums:
    “…vai pareizi tiek skaidroti Raksti un vai
    pie sakramenta necienīgie netiek laisti…”
    – – –
    bet šitāda dalīšanās lajos un garīdzniekos – nāk no Romas
    es spriežu citādi (un tās ir manas personīgās domas)
    es spriežu tā:- vai nu/vai nu:
    …elpo/neelpo; ticīgs/neticīgs; intresē/visvienalga; dzīvs/beigts; apliecinu/noliedzu; utml.
    – – –
    nevar būt tā – no visakā – tik tā “maz-drusciņ”
    tas tā pat kā sieviete stāvoklī
    :- vai nu ir… vai nu nav

Atbildēt